Kennisbank

<- Ga terug naar artikelen

Werken met email sjablonen

Er valt veel tijdswinst te behalen met het vereenvoudigen van terugkomende taken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het uittypen van vaak gebruikte teksten in emailberichten. Als je vaak emails verstuurt of berichten opstelt, weet je hoe vervelend het is om steeds weer dezelfde teksten uit te typen. Een hulpmiddel hierbij kan zijn door vaker gebruik te maken van email sjablonen. 

Hoe maak je een sjabloon aan in Outlook?

1. Start met het aanmaken van een nieuw emailbericht onder: nieuwe mail

2. Typ je mail zoals je dat normaal zou doen en ga vervolgens naar Opslaan als. 


3. Kies bij Opslaan als voor de optie Opslaan als sjabloon en geef het sjabloon een naam die je gemakkelijk kan terugvinden




Je vaak gebruikte email is nu opgeslagen als je een sjabloon en je kunt deze inladen wanneer je dezelfde mail weer opnieuw wilt versturen.

Hoe doe je dat?

4. Als je  een nieuwe mail maakt en je wilt gebruik maken van een sjabloon wat je eerder hebt gemaakt, ga je naar Nieuw item - meer items - formulier kiezen


5. Kies Bij Zoeken in voor Gebruikerssjablonen in bestandssyteem en klik de sjabloon aan die je wilt gebruiken en open deze



6. Er wordt nu een nieuw emailbericht geladen, vooraf ingevuld met je eerder opgestelde tekst.

 

  • Email, Outlook, templates, sjabloon, productiviteit
  • 4 gebruikers vonden dit artikel nuttig
Was dit antwoord nuttig?