Kennisbank

<- Ga terug naar artikelen

Wat doe ik bij een internetstoring?

Een internetstoring is zeker vervelend! En dat vooral als deze internetstoring erg lang duurt. Gelukkig zijn er een aantal dingen die je kunt uitproberen om deze internetstoring op te lossen.

-> Controleer op een storing bij je provider.
Een netwerkstoring komt regelmatig voor. Neem dus contact op met je internetaanbieder, of controleer het op de website allestoringen.nl.

-> Controleer je router.
Je router staat meestal in de meterkast. Druk eerst de kabels goed aan. Haal vervolgens de stekker van de router uit het stopcontact en plug de stekker er weer na 30 seconden weer in. Het opstarten hiervan kan even duren. De statuslampjes op je router geven aan of je verbinding hebt. 

-> Controleer of je signaal wordt geblokkeerd.
Staat er bijvoorbeeld een babyfoon of stoel in de buurt van een wifi-punt, dan kan dit je internetsignaal verstoren. Controleer dus op mogelijke stoorzenders in de buurt van de wifi-punten. 

-> Controleer of bekabeld internet werkt.
Heb je nog steeds geen internet? Probeer dan jouw laptop rechtstreeks aan te sluiten op je router met behulp van een LAN-kabel en kijk of je dan internetverbinding hebt. 

In alle andere gevallen, of als je ergens niet uitkomt helpen De ICT Expert je graag! Neem contact met ons op via: 055-303-3500.

  • 0 gebruikers vonden dit artikel nuttig
Was dit antwoord nuttig?