Kennisbank

<- Ga terug naar artikelen

Handleiding OneBase

OneBase - Gebruikershandleiding


Inhoudsopgave

  1. Inleiding
  2. Navigeren
  3. Dashboard
  4. Diensten
  5. Algemene instellingen
  6. Nachtschakeling
  7. Gebruikersbeheer
  8. Belgroepen
  9. Keuzemenu
  10. Callcenters
  11. Bedrijfsvoicemail
  12. Fax
  13. Applicaties

Inleiding

OneBase is een platform waar telecomdiensten en IT kunnen worden beheerd, ingezien en aangestuurd.

Navigeren

In het menu zie je de belangrijkste opties die je tot je beschikking hebt.

De linkerkant is het hoofdmenu. Hierin kun je de hoofdonderdelen vinden van OneBase. 

Dashboard

-> Hierin vind je een overzicht van recente meldingen van jou, zoals recent bezochte klanten en gebruikers. 

Klanten

-> Hier vind je een overzicht van de klanten.
-> Hier kun je zoeken naar klanten of een overzicht van klanten openen.

Mijn bedrijf

-> Hier kun je jouw eigen producten vinden, jouw OneBase gebruikers en instellingen van jou als partner.
-> Jouw klant vindt daar zijn eigen producten en OneBase gebruikers.

Berichten en instellingen

-> Dit onderdeel is alleen zichtbaar voor de gebruikers die bestelrechten of bestel accordeer rechten hebben.
-> Hier vind je de bestellingen die door jou of je klant zijn geplaatst.

Diensten

OneBase biedt jou, en indien gewenst je klant, de mogelijkheid om diensten die je voor je klant hebt geïmplementeerd, te beheren.
OneBase begint met het kunnen beheren van de mobiele abonnementen. En je kunt nu ook de telefooncentrale in de Cloud beheren.

Diensten voor een beheerder

-> Onderdelen van sommige diensten zijn alleen beschikbaar voor gebruikers met een beheerdersrol.
-> Een voorbeeld ervan is het beheren van de instellingen in een telefooncentrale.

Dienst koppelen aan een (eind)gebruiker

-> Als je een dienst koppelt aan een gebruiker, krijgt deze toegang tot de instellingen van deze dienst.
-> Kan geen instellingen zien of aanpassen van andere gebruikers.

Telefooncentrale

Hier vind je enkele algemene instellingen, zoals de belgroepen, keuzemenu's en telefoonboeken. Naast 
deze functies is het ook mogelijk om op de relevante plaatsen tijd- en vakantieschema's aan te maken en aan te passen.
Ook kun je audiobestanden beheren.

Toegang tot telefooncentrale

-> Een gebruiker krijgt toegang tot de centrale door de optie ''Toegang tot telefooncentrale'' te geven.
-> Je kunt in het dashboard van de telefooncentrale terecht als je een telefooncentrale hebt, en de optie telefooncentrale beheer selecteert.

Telefooncentrale dashboard

-> Het dashboard van de telefooncentrale is het startpunt voor toegang tot de verschillende instellingen.
-> De instellingen zijn verdeeld in 3 categorieën
-> Bovenin vind je de algemene instellingen van een centrale en gebruikersbeheer.
-> In het midden vind je specifieke instellingen van belgroepen, keuzemenu's, callcenters, groepsvoicemail en fax.
-> Onderaan vind je het beheer van algemeen beschikbare lijsten als het algemene telefoonboek en de afdelingen.

Algemene instellingen

Algemeen

-> Hier kun je het algemene uitgaande nummer instellen.
-> Hier kun je aangeven welke naam zichtbaar is op het toestel van de ontvanger.

Nummerweergave

-> Hier kun je aangeven of de beller van de telefooncentrale uitbelt met het eigen nummer, of met het nummer van de centrale/afdeling.

Blokkeringen uitgaand verkeer

-> Hier kun je instellen of een telefooncentrale mag bellen of doorschakelen naar een andere bestemming in het overzicht.
-> Ook kun je eventueel aangeven of een pincode vereist is voor het doorschakelen.

Gesprekslimieten

-> Hier kun je het maximaal aantal doorschakelingen per oproep en het maximaal aantal gesprekken per gebruiker instellen

Wachtmuziek

-> Hier kun je de optie wachtmuziek aan-/uitschakelen.

Nachtschakeling

-> Hier vind je opties voor de nachtschakeling.
-> Je kunt hier de centrale aan/uit zetten, of de nachtschakeling automatisch in laten gaan volgens een schema.

Gebruikersbeheer

-> Hier vind je een lijst met alle telefooncentrale gebruikers. 
-> Hier staan de bedrijfsvoicemail, fax en trunk users niet tussen.

Het aanmaken en verwijderen van gebruikers

-> Klik op de knop gebruikers en volg het 3 stappen proces.
-> Aanmaken van het profiel met toewijzen van optionele interne en externe nummers.
-> Toekennen van licenties(services en servicepack) aan de gebruiker om specifieke functies te ontsluiten.
Het toekennen van een gebruikerslicentie is verplicht omdat hierin ook de authenticatie van een gebruiker zit. 
Ook is er een optionele optie, namelijk het toekennen van een toestel.

Licenties beheren

-> Voor bestaande gebruikers kun je ook een licentie toevoegen of verwijderen.
-> Deze optie vind je in het menu aan de rechterzijde van de betreffende telefooncentrale gebruiker.

Status

-> De status pagina van de gebruiker laat zien of een toestel recent is aangemeld.

Telefoon toekennen

-> Je kunt een telefoon toekennen aan een nieuwe en/of bestaande gebruiker.
-> Hier voor heb je de MAC-adres nodig van het toestel, deze vind je meestal aan de onder- of achterkant van het toestel.
-> Hierbij kun je kiezen voor een nieuwe toestel of een bestaand toestel(profiel) aan een gebruiker toe te voegen.

Overige instellingen

-> De overige instellingen van een telefooncentrale gebruiker zijn afhankelijk van de licenties die aan de gebruiker zijn toegekend. 
-> Sommige functies krijgt de gebruiker automatisch als je een gebruikerslicentie toekend en sommige moet je als losse licentie toevoegen.
-> Verder zijn vrijwel alle doorschakelopties in te stellen door een beheerder voor de gebruiker.

Belgroepen

-> Worden gebruikt om een groep telefoons tegelijk of na elkaar over te laten gaan bij een inkomende oproep.
-> Je kunt het inkomende nummer, de routering, doorschakelingen en agenten aanpassen.

Keuzemenu

-> Wordt gebruikt om bijvoorbeeld een beller direct door te verbinden naar een persoon of afdeling van zijn keuze.
-> Hier kun je zowel basis als standaard keuzemenu's met begroeting en submenu's instellen.
-> Voor elke doorschakeling kun je instellen wat er moet gebeuren als de beller op de betreffende toets drukt.

Callcenters

-> Callcenters in de telefooncentrale geven je klant de mogelijkheid om een wachtrij in te stellen voor inkomende gesprekken.
-> Hierbij krijgen bellers naar keuze een welkomstbericht, wachtbericht of wachtmuziek te horen tot de telefoon wordt opgenomen. Deze instellingen kun je zelf aanpassen.
-> Ook het wachtmuziek is naar eigen keuze.

Bedrijfsvoicemail

-> Bij deze submenu kun je jouw algemene voicemail instellen.
-> Let op: Als je extra licenties toevoegt aan de voicemail gebruiker, dan zal OneBase deze bij de normale telefooncentrale gebruikers plaatsen.

Fax

-> Hier kun je je fax naar e-mail instellen.

Applicaties

Met applicaties heeft je klant makkelijk toegang tot de verschillende apps en kunnen deze
eenvoudig worden geïnstalleerd of geopend. Afhankelijk van het platform waar je deze feature benaderd, zul
je een gefilterde beschikbare optie zien, deze zijn:
-> Een link naar de Play- en/of Appstore voor mobiele apps
-> Een link naar de portal als het een website is buiten OneBase
-> Een link naar een download van een installatiebestand als het een app betreft die je lokaal kunt installeren

Je kunt altijd op 'Meer platformen' klikken om de overige opties te zien.

  • 2 gebruikers vonden dit artikel nuttig
Was dit antwoord nuttig?