1. Start
Een van de functies van een Google account is Google Agenda, ook wel Google Calendar.
Binnen deze tool is het gemakkelijk om gezamenlijke agenda’s te maken en te beheren, agenda’s van collega’s in te zien en je eigen agenda’s te ordenen.
We leggen je uit hoe de belangrijkste functies binnen Calendar werken.
2. Een afspraak aanmaken
Dit kan op twee manieren:
- Klik op een leeg punt in de agenda waar jij de afspraak wil plannen
- Klik op de knop met het +
Geef de afspraak een naam, tijdstip en locatie
Collega’s of gasten kunnen worden uitgenodigd via [gasten toevoegen] .
Je hebt hier ook de mogelijkheid om het in te plannen als online, Google Meet-videovergadering . (Zie onze handleiding over Google Meet )
3. Weergave van de agenda
Zie je liever de agenda per dag of toch het liefst in 1x het overzicht voor heel de week?
Je kunt deze weergave zelf instellen.
4. Een taak aanmaken
Naast dat je een afspraak in de agenda kunt zetten, kun je ook voor jezelf een taak aanmaken op een bepaald tijdstip.
Dit doe je door in het in de kalender op een bepaalde dag en tijdstip te gaan staan en in het menu wat dan verschijnt voor [Taak] te kiezen.
Al jouw taken verschijnen in de agenda maar worden ook automatisch op jouw takenlijst gezet. Zo zie je nooit meer een taak over het hoofd.
5. Contactpersonen toevoegen
Je kunt contacten toevoegen aan Google Contacten. Zo hou je al je contacten netjes in een overzicht en plan je gemakkelijk een afspraak met hen in of stuur je hen een mail.