Kennisbank

<- Ga terug naar artikelen

Standaard lettertype Word wijzigen

 

Wil je het standaardlettertype wat Word gebruikt veranderen in het lettertype wat bij jullie huisstijl hoort? Dit is heel eenvoudig zelf te doen via de desktop-app en scheelt je elke keer tijd wanneer je een nieuw document maakt. Het lettertype staat dan standaard goed ingesteld dus je kunt meteen aan de gang met jouw brief of document! 


1. Geef eerst de tekst die je in een document hebt getypt het lettertype dat je wil gebruiken als standaard lettertype.

2. Selecteer vervolgens de tekst, druk op de rechtermuisknop en klik op [Lettertype]. Je krijgt nu een venster te zien met alle eigenschappen van de tekst.

3. Om het lettertype in te stellen als standaard, druk je op de knop Als standaard instellen].

4. Vervolgens zet je een vinkje bij Alle documenten gebaseerd op de sjabloon Normal ].

 

Alle nieuwe documenten die je nu opent zijn standaard ingesteld met het lettertype dat je hebt uitgekozen.

 

  • Word, Lettertype
  • 0 gebruikers vonden dit artikel nuttig
Was dit antwoord nuttig?