Besteed jouw ICT uit. Dit levert het je op!


Goed ICT beheer is meer dan alleen je ICT omgeving draaiend en werkend houden. Het gaat om veel meer. Hoe zorg je bijvoorbeeld dat je zo min mogelijk risico loopt, meer gemakt hebt, je productiviteit omhoog gaat en meer winst maakt? Heeft ICT daar in jouw bedrijf een rol in en heb je daar oog voor?


Voor bedrijven die hun ICT beheer altijd in eigen hand hebben gehouden, is het vaak een moeilijke beslissing om dit te gaan uitbesteden aan een externe partij. Toch kan het uitbesteden een groot aantal voordelen hebben voor jouw bedrijf. 

We geven je in deze blog 9 redenen om je ICT beheer uit handen te geven. Neem het mee in je overwegingen en misschien trekt het jou over wel over de streep!


Gebrek aan kennis in huis

Vrijwel elk bedrijf is tegenwoordig in grote mate afhankelijk van allerlei ICT systemen. Vooral voor kleinere bedrijven of voor jou als ZZP'er is het niet haalbaar om een ICT beheerder fulltime of parttime in dienst te nemen. Het gebrek aan kennis binnen je eigen bedrijf heeft als gevolg dat bij een storing er uitgeweken moet worden naar een dure noodoplossing.

Dat voel je wel in je portemonnee op dat moment maar je hebt weinig keus: je bedrijf kan niet stilliggen! 

Wanneer je jouw ICT uitbesteedt, kan je altijd je beroep doen op een ICT ondersteuner die gekwalificeerd is en jouw bedrijf en bedrijfsprocessen kent. Deze ondersteuner kan een technisch probleem snel verhelpen en dat voor een vaste, lage prijs. 


Kostenbesparing
De loonkosten van een interne ICT medewerker kunnen een behoorlijk gat slaan in je begroting. Daarbij komen nog de kosten van trainingen die deze medewerker moet volgen om goed bij te blijven met nieuwe ontwikkelingen. Voor heel veel bedrijven is het in dienst nemen van een ICT ondersteuner dan ook een kostenpost die ze eigenlijk niet kunnen veroorloven.

Het gevolg is dan dat je zelf maar aan gaat rommelen, zelf gaat proberen om ICT problemen of storingen op te lossen.

Het gevaar is dat het bedrijf dan langere tijd stil ligt wanneer jij als niet gekwalificeerde medewerker een probleem wat je niet begrijpt, zelf wil oplossen. En uiteindelijk zal je alsnog voor de dure noodoplossing moeten gaan....

Wanneer je jouw ICT uitbesteedt hoef je zelf niet te investeren in het aantrekken van een goede ICT medewerker en trainingen. Je weet perfect wat je maandelijks betaalt voor het ICT beheer waardoor je nooit voor verrassingen komt te staan en waardoor je beter kunt begroten. En, mooi meegenomen, de totale kosten op jaarbasis komen fors lager uit!


Versterking van de interne ICT expertise

Sommige bedrijven hebben wel een ICT beheerder, of een medewerker die de taak van het ICT beheer erbij neemt naast zijn normale werkzaamheden. In dit geval is het bedrijf echter geheel afhankelijk van deze ene persoon.

Wanneer er een storing is en de ICT medewerker is afwezig door ziekte, vakantie of een afspraak, ondervindt het bedrijf alsnog schade. Daarnaast zijn er altijd situaties waar de kennis van de medewerker tekort schiet of erger nog, dat hij besluit een andere baan te zoeken waardoor al zijn kennis verloren gaat en je weer opnieuw kunt beginnen.

Omdat je bij de uitbesteding van het ICT beheer kan rekenen op een team van meerdere experts, heb je het hele jaar, elke dag, de ondersteuning die jij nodig hebt.

Lastig om de juiste  ICT medewerker aan te trekken
Om de juiste ICT medewerker te vinden, moet je zelf toch wel enige technische kennis hebben want hoe beoordeel je anders of een kandidaat geschikt is of niet. Het bepalen van het juiste profiel op zich is al een hele uitdaging maar vindt daarnaast maar eens een geschikte medewerker....Het luistert nauw wie je aanneemt want zoals gezegd hangt veel in jouw bedrijf af van goed werkende ICT. 


Bij de uitbesteding van jouw ICT hoeft je je geen zorgen te maken over werving en selectie. Je hebt altijd toegang tot een team van ICT specialisten dat beschikt over de laatste kennis.

Focus op ondernemen
Bedrijven verliezen vaak kostbare tijd met het up to date houden van systemen en het oplossen van ICT problemen. Deze tijd kan niet besteed worden aan die zaken waar het voor de bedrijf echt om draait: groei, productiviteit en klanttevredenheid. De zorg voor de ICT is vaak een noodzakelijk kwaad wat er ook nog even bijgedaan moet worden....

Door jouw ICT uit te besteden heb je minder stress, heb je meer tijd om te doen waar je goed in bent en kan je je richten op wat belangrijk is voor jouw bedrijf.

Meer productiviteit
Bedrijven die het IT beheer intern willen houden en daarbij vooral continu brandjes aan het blussen zijn, hebben vaak het idee dat zij goed bezig zijn en het goed aanpakken.

De realiteit is echter anders: medewerkers kunnen zich niet voldoende focussen op hun eigen werkzaamheden doordat zij constant geconfronteerd worden met kleine ICT vragen en problemen. De productiviteit binnen het bedrijf daalt daardoor enorm.

Toegang tot de laatste technologie
De technologische ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op. Heel wat bedrijven gebruiken nog verouderde technieken doordat zij niet op de hoogte zijn van nieuwe producten, software updates of applicaties. Vaak zijn het storingen die een aanleiding geven tot een upgrade maar ja, dan is het kwaad al geschied.


Een externe ICT beheerder zorgt ervoor altijd up to date te zijn en zal jou altijd informeren over de laatste ontwikkelingen en met ideeën en verbeteringen komen.


Onmiddellijke ondersteuning bij storingen
Doordat bedrijven steeds afhankelijker worden van ICT is het productieverlies bij een eventuele storing enorm. Elke minuut dat een systeem niet draait, kost het handenvol geld. Om snelle oplossingen te bieden is een uitgebreide kennis en ervaring nodig.


Wanneer je een externe ICT beheerder hebt, kun je bij nood meteen gebruik maken van de kennis en ervaring. Hij onderneemt meteen actie en het bedrijf draait weer door.


Voorkomen is beter dan genezen

Voor veel bedrijven geldt dat problemen pas worden opgemerkt wanneer er een storing is. Op dat moment moet er acuut naar een oplossing worden gezocht.

Een externe ICT beheerder kan jouw hele ICT 24/7 monitoren.  Problemen worden opgemerkt vóór de gebruikers daar hinder van ondervinden zodat proactief oplossingen voor oplossingen gezorgd kan worden.


Enthousiast geworden en zie je de voordelen? Neem contact met ons op via support@deictexpert.nl en vindt uit wat wij voor jou kunnen betekenen.

Jij wilt toch ook ICT zonder gedoe?!